Friday, March 25

sabar yeaa sahabat..

ya Allah..
mungkin aku bukan yang terbaik untuk sentyasa berada di sisinya
mungkin jugak bukan yang sentiasa memahami isi hatinya.
mungkin tidak dapat merasa segala kesakitan yang dialaminya setiap saat

ya Allah..
sungguh aku tak mampu melihat kesakitan yang ditanggung oleh sahabatku ini.
terlalu perit untuk aku menatap wajahnya yang menanggung seribu kesakitan.
walau aku tahu,
hatinya kini mungkin sudah terpaut pada haty yang lain.
aku tetapp akan berada di sini..
bila kau memerlukan aku.

ya Allah..
berikanlah sahabat ku ini kekuatan
untuk dia tempuh segala dugaan yang Engkau berikan
jangan sesekali Engkau biarkan dia rebah dan terjatuh dek dugaan yang Engkau berikan padanya

Ya Allah..
aku m0hon kepadaMu..
setiap kesakitan dan keperitan yang sahabatku lalui itu.
berikanlah kesakitan dan keperitan ituu juga kepadaku.
aku mahu lalui ape yang dye lalui.
jangan Engkau biarkan dye keseorangan menanggung derita ituu ya Allah.
aminn..


sahabatku..
bersabarlah atas dugaan yang Allah berikan pada Mu..

*ya Allah.aku rindu gelak tawa dan senyumannya dahulukala..yang kini terus lenyap dari pandangan ku.*


No comments:

Post a Comment